Söylem Ve Eylem

Nasıl mı: bir insan Müslüman olduğuna inanıyorsa inandığı gibi yaşamalıdır.

Yanı cenabı hak İslamiyet vasıtasıyla insanlığa doğruluğu emreder.

Müslümanlığa inanan her insan doğruluğu hayat nizamı kabul ederek doğruluğu yaşamayı ve yaşatmayı gaye edinir.

İşte böylece Doğruluğu hayat nizami kabul eden fıtratı düşüncüdeki insanların söylemiyle eylemleri bütünleşir.

ANCAK İSLAMİYETİ ŞEKİL YÖNÜNDEN NAMAZ, ŞEKİL YÖNÜNDEN ORUC, ŞEKİL YÖNÜNDEN HAC, ŞEKİL YÖNÜNDEN KURBAN, ŞEKİL YÖNÜNDEN KELİMEYİ ŞAHATET LE BERABER

DOĞRULUĞUNU TEYİT EDEMEZ

 

Bu ibadet şekilleri sadece sembolize olarak yapılmaktadırlar.

Bu sıfattaki ibadetlerin şekil yönü insanın Müslüman olduğunun kanıtı değildir.

 

Bir insanın Müslüman olduğunun kanıtı doğruluğu hayat nizami olarak

Yaşamayı yaşatmayı hedef ve gaye edinmesidir.

Namaz oruç hac zekât kurban kelimeyi şahadet doğruluğun içindeki olgulardır

Şekil ibadetleri doğruluğun içinde değil dışında kalır çünkü şekil yönünden namaz kılan insanlar yalan söyleyebilir haksizlik yapabilir eğer ki bir namaz seni haksızlıktan yalancılıktan alıkoymuyorsa o namaz olmaz fakat doğruluğun hayat nizamında yalan yoktur haksizlik yoktur hırsızlık yoktur.

İşte gerçek namaz Gerçek İslam doğruluğun hayat nizamındadır.

Namaz fıtraten doruluk sıfatında kılınır ve Allaha vicdanen ve fıtraten secde edilir.

Oruç haram yememek yalan söylememek sıfatında tutulur,

Zekât ise İslami tebliğ olarak insanlığa sonsuz hazinenin sonsuz cennetin sunumudur verilişidir, zekât resuller vasıtasıyla Allahtan gelen sonsuz ilim rızıklarıdır.

Kurban ise ilahi vahiy in kuran düşüncesine doğruluğa verilen teslimiyettir. Kelimeyi şahadet Allah kelamına Allah sözüne teslim olarak hayat nizamına dönüşümüdür.

 

Bir misalle bir insan dese ki ben bir ev yapacağım.

Sadece bunu söz olarak söylemekle beraber ev kendi kendine oluşmaz ev ancak söylemiyle eylemi bütünleşince olur yanı evi yapmaya başlar ve ev yapmak için mücadele eder.

İşte benzer olarak da kelimeyi şahadetin söyleminden eylemine geçiş kuranın emrettiği İslam hukukunu hayat nizami olarak yaşamak ve yaşatma mücadelesinde Allah yolunda malıyla ve canıyla mücadelede bulunmaktır.

Adalet eşittir doğruluktur doğruluk eşittir İslam hukukudur her hesabin sonunda doğru bir olduğuna göre gerçek adalet İslam hukukudur sözde adaletle adalet olmaz gerçek adaletle adalet olur İslam hukuk anlayışının ve kuranın doğru yorumunun dışında adalet anlayışları insanlığı yanılgıya sevk eder İslam hukukunun dışındaki anlayışlar sözde adalet olarak kalırlar.

İslam hukukunun dışındaki adalet anlayışları Allahtan üstünlük anlamına gelir doğru bir olduğuna göre hangisi doğru karar sizin

Dünyada varlığı sürdürülen din anlayışlarının dinler içi mezhep anlayışlarının sadece ve sadece doğruluk sıfatlarında bütünleşmektir doğruluğu hayat nizami kabullenmektir.

Şekil ibadetlerinde bütünleşme asla olmaz ancak bütünleşme doğruluk sıfatlarında fıtratta olur.

İşte dinlerin bütünleşmesi kuranın batını manasının doğru yorumunun tahakkukundaki elde bütünleşmektir.

Bu verilerin sadece doğruluk sıfatında doğruluğun hayat nizamı kabul görmesidir.

 

Ancak bir insan yaşadığı hayatında İslami’n kendisine emrettiği şekilde doğruluğu hayat nizami olarak yaşamayı ve yaşatmayı gaye edinerek Allah yolunda malıyla canıyla mücadele ederse söylemiyle eylemi birbiriyle uyumlu hale gelir.

İşte böylesi insanlar gerçekten güvenilir insanlardır.

Aciz hane olarak bu anlattığım sıfatları hayat nizami olarak yaşamaya ve yaşatmaya gaye edinen bir insan olduğuma şüphesiz inanmaktayım.

Şahsim olarak beni yaşadığım hayatta fiziksel olarak ve fikirsel olarak tanıyanlar yaşadığım hayat mücadelemde verdiğim mücadeleye insanlar arasındaki diyaloglarımdaki güvenirliğimde bir eksiklik olduğuna tanık olan varsa bunu tüm insanlığa ve bize söylemesi gerekir.

İnsanlar madde âlemini madde gözüyle görür mana âlemini akıl mantık gözüyle görür.

Kuranı ve İslami anlamak akıl mantık gözüyledir Allah, i görmek akıl mantık gözüyledir resulleri görmek akıl mantık gözüyledir resullerin resul olduğunun kanıtı kayıp âlemi bilgilerini sunmalarıdır.

Bu veriler sadece ve sadece akıl mantık gözüyle görülür.

Hiç bir resul kayıp, i bilmez ancak kayıptan sundukları bilgiler Allah vasıtasıyla kendilerine ilmen ilham edilerek fıtraten bildirilmesidir

Bizim sunduğumuz bilgiler kayıp âlemi bilgileridir akil mantık gözüyle görülürler

Onun için bizi anlayabilmek için akıl mantık gözüyle akıl mantık yürüterek anlamak gerekir.

Kuranın batını manasına doğru yorumu akıl mantık üzeredir anlayanlara ne mutlu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*